PharmaLog

Gyógyszer-nagykereskedők számára specializált raktárlogisztikai rendszer

PharmaLog gyógyszer logisztika
Logisztika felsőfokon

Speciális áru kezelésére speciális szoftvert

A gyógyszer az egyik legnagyobb értéksűrűségű, nagy volumenben forgalmazott termék, és évtizedek óta vezetője a logisztika fejlődésének.

A gyógyszer forgalmazásához a legmagasabb fokú minőségbiztosítás és nyomonkövetés szükséges, a legújabb technológiák is először itt jelennek meg.

Az OGYÉI által jóváhagyott PharmaLog rendszert gyógyszerek, – mint speciális árucikkek – forgalmazására terveztük.

A folyamatos innovációnak köszönhetően a szoftver kiválóan alkalmas a speciális nagykereskedelmi raktárak működéséhez szükséges, különböző technológiák optimális vezérlésére.

Farmexim logo
Teva logo
Phoenix pharma logo
PharmaFarm logo
Előnyök

Miért válassza a PharmaLog-ot?

A PharmaLog nem egy ERP rendszer logisztikai modulja, hanem önálló rendszer, ami kapcsolódik a vállalati ERP-hez. Olyan cégek részére készült, ahol a disztribúció a fő tevékenység, és nem csak egy a sok közül.

Egyszerű raktáraktól a bonyolult, technologizált raktárakig

A szoftver felhasználói között megtalálhatóak a néhány száz cikk forgalmazásával foglalkozó, kevés ügyfelet kiszolgáló nagykereskedők, valamint a tízezer cikket ezernél több ügyfélhez, naponta többször kiszállító nagykereskedők is.

Bizonyított

Számos nagykereskedőnél sikeresen vezettük be, és ma már a magyarországi gyógyszer-nagykereskedelmi forgalom több mint 60%-át a PharmaLog-on keresztül bonyolítják.
Bizonyított

Megbízható és stabil

Rendszereinket kifejezetten nagy mennyiségű adat befogadására és feldolgozására terveztük, 7×24 órában működnek, melyek közreműködésével 1.500.000+ doboz gyógyszert szállítanak ki naponta.
Megbízható és stabil

Dedikált ügyfélmenedzsert biztosítunk

Számunkra kiemelt fontosságú, hogy partnereink sose érezzék magukat egyedül problémájukkal, ezért dedikált ügyfélmenedzsereket biztosítunk számukra, akik segítik munkájukat.
Dedikált ügyfélmenedzser

Iparágspecifikus, OGYÉI által elfogadott

A szükséges gyógyszer-minőségbiztosítás (is) szerves része a rendszernek, szoftverünk iparágspecifikus, mely teljes mértékben megfelel a hatósági követelményeknek.
Iparágspecifikus megoldások

Időt és költséget takarít meg

30 év alatt megoldásainkban a logisztikai ellátási lánc minden mozzanatát optimalizáltuk, aprólékosan kidolgoztuk, így érhető el költség- és időmegtakarítás a PharmaLog használatával.

Funkciógazdag és hatékony

Minden területen rendelkezünk manuális, félautomata és automata megoldással. Rendszerünket optimalizáljuk partnerünk meglévő raktárbázisára és folyamataira, segítséget nyújtunk annak lépésenkénti korszerűsítésében.
Funkciógazdag

Megfizethető

Áraink méltányosak, kicsi és induló vállalkozások számára is egyaránt elérhetőek megoldásaink.
Megfizethető megoldások
PharmaLog, mint szolgáltatás

Rendszerünk telepített és bérelt verzióban is elérhető

A PharmaLog moduljai

Beszerzés

Értékesítés

Rendelés feladás

A beszerzők, készletgazdálkokók munkáját kézi és automata módszerek segítik

Rendelés felvétel

Internetes vevői rendelés fogadás;
Gyors diszpécseri munka biztosítása

Beszállítás
Áruátvétel

Gyors készletre,
illetve karaténba vétel

Minőségbiztosítás

MEO szám, műbizonylat kezelés;
OGYÉI megfelelés

Raktározás

Fix és szabad tárhely használat;
Utántöltési algoritmusok

Rendelés feldolgozás Komissiózás

Revidiálási lehetőségek
Automata, Pick by light

Kiszállítás

Túraszervezés;
Göngyölegösszesítő;
Göngyölegnyilvántartás

Számla vizsgálat

Szállítói számla likvidáció

Számlázás

Komplett belföldi- és export-számlázási modul;
Engedmények kezelése;
Számlaösszesítők;

A terhelések könyvelése

BANK

A jóváírások könyvelése

Leltár

Raktárankénti, szekciónkénti leltár, napi készletellenőrzés lehetősége

Rendszer-kapcsolatok

Külső pénzügyi-könyvelési, patikai, fuvarszervezési, raktártechnológiai rendszerekhez való interfészek

Backoffice

Törzskarbantartás, árváltozás, zárások és egyéb funkciók

Riportálás

Vezetői és üzletág-specifikus riportok

A PharmaLog moduljai

Beszerzés

Rendelés feladás

A beszerzők, készletgazdálkokók munkáját kézi és automata módszerek segítik

Beszállítás
Áruátvétel

Gyors készletre, illetve karaténba vétel

Minőségbiztosítás

MEO szám, műbizonylat kezelés; OGYÉI megfelelés

Raktározás

Fix és szabad tárhely használat; Utántöltési algoritmusok

Számla vizsgálat

Szállítói számla likvidáció
A terhelések könyvelése

BANK

Értékesítés

Rendelés felvétel

Internetes vevői rendelés fogadás; Gyors diszpécseri munka biztosítása

Rendelés feldolgozás Komissiózás

Revidiálási lehetőségek Automata, Pick by light

Kiszállítás

Túraszervezés;
Göngyölegösszesítő;
Göngyölegnyilvántartás

Számlázás

Komplett belföldi- és export-számlázási modul;
Engedmények kezelése; Számlaösszesítők;
A jóváírások könyvelése

BANK

Egyéb modulok

Leltár

Raktárankénti, szekciónkénti leltár, napi készletellenőrzés lehetősége

Rendszer-kapcsolatok

Külső pénzügyi-könyvelési, patikai, fuvarszervezési, raktártechnológiai rendszerekhez való interfészek

Backoffice

Törzskarbantartás, árváltozás, zárások és egyéb funkciók

Riportálás

Vezetői és üzletág-specifikus riportok
Modulok

Melyek az ellátási láncot teljeskörűen lefedik

Beszerzés

Rendelés feladás – Beszerzés – Gazdálkodás

Kiemelt funkciók
  • Automatikus, fél automatikus és kézzel vezérelhető beszerzési módszer között választhat a felhasználó.
  • A modul fő képernyőjén a gazdálkodói karton formátuma jelenik meg. Az egyes mezők “mögé lehet nézni” – árunként és visszamenőleg akár 5 évre elérhetők az alábbi adatok
    • Szállítói rendelések és a kapcsolódó egyéb adatok: havi fogyás, törzskészlet szorzó, készlet, karantén.
    • Szállítói visszaigazolások adatai.
    • Szállítói viselkedés vizsgálat – statisztika.
    • Az árubeérkezések adatai: kitől, mikor, mennyi, milyen áron érkezett.
    • Az árukiszállítások, visszáruk, sztornók adatai: mikor, milyen értékesítési irányba, kinek, mennyit, milyen áron szállítottak.
  • A rendszer a prognosztizált fogyás, szállítói ütemterv, simított hiánycikk analízis, szezonális paraméterek, szállítói paraméterek, a készlet és a rendelések figyelembevételével automatikus rendelést készít, ami elfogadható vagy felülbírálható. A rendszer kiemelten jelzi, ha egy termék forgalma, viselkedése nem szabályos (pl. akciók, járványok, hátralékok az előző rendelésekből, kevés eddigi forgalmi adat új terméknél, túl nagy kerekítés…), ilyen esetben mindig kézi jóváhagyás szükséges.
  • Mivel egy konkrét rendelési tétel kiszámításához kb. 60 adatot használ a rendszer, a kézi felülvizsgálat során lehetőség van ezeket egy gombnyomással, egy képernyőn áttekinteni, ez nagyon meggyorsítja a megfelelő paraméterezést.
  • Különböző statisztikák kapcsolódnak ehhez a modulhoz:
    • Vevőanalitika: ügyféltípusonként, vevőnként a rendelések, visszáruk számát, ütemét, összetételét, értékét mutatja.
    • Vevő fedezetszámítás
    • Áruanalitika: árujelleg, cikkcsoport- és áru-bontásban jelenik meg az áru minden mozgásának időpontja, mennyisége.
    • Tárolóhely statisztika: a mozgások tárolóhely, áru, ügyfél, időpont (percre pontos), mennyiség bontásban jelennek meg.
    • Hiánycikk statisztika
    • Ki nem elégített rendelések
    • Készlet korosítás
Beszerzés

Beszállítás - Áruátvétel

Kiemelt funkciók
  • Az árubevételezés gyorsítása érdekében a (gyártási számra, lejárati időre) szétszedett csomagok rögtön készletre vehetők, vagy minőségi-, ár- stb. hiba esetén az áru a ‘KARANTÉN’ állományba kerül, ahonnan a ‘Felszabadítás’ programmal helyezhető át a készletre. Mobil terminál használatával a folyamat tovább gyorsítható.
  • A termékek bevételezési sorrendje szabadon megválasztható – tehát egy “fontos” áru (hiánycikk, várnak rá) készletre kerülése megelőzheti a többit.
  • A beérkezett cikkeket – vezérlő paramétereiktől függően – vagy a kommisiós térbe, vagy az előcsomagolóba, vagy a háttérraktárba irányítja a rendszer.
Beszerzés

Minőségbiztosítás

Kiemelt funkciók
  • A rendszermodul feladata a bevételezéskor generált MEO szám és a műbizonylatok, illetve egyéb szöveges (vagy képi) információk egymáshoz rendelése, gazdaságos tárolása, gyors visszakeresése és nyomtatása. A MEO számhoz tartozó műbizonylatokat elektronikusan fogadja a rendszer, vagy ennek hiányában lehetőség van szkennerrel beolvasni. A tárolt adatok képernyőn megjeleníthetők, illetve kinyomtathatók, akár kötegelt módon is (pl. egy számlához tartozó összes műbizonylat).
  • A kinyomtatott műbizonylat és kísérő információi egy előre megbeszélt formátumban jelenik meg, vagy elküldhető email formájában is.
  • Forgalomból történő kivonás esetén a rendszer tételes kimutatást ad bármely termék forgalmáról sarzs szinten.
  • Az alaki hibás sarzs számok előre felvihetők, ilyen esetben bevételezéskor figyelmeztet a rendszer és lehetőség van a FEFO sorrend beelőzésére.
Beszerzés

Raktározás

Kiemelt funkciók
  • Utántöltés – A felhasználó kérésére a rendszer javaslatot ad a tárolóhelyek optimális feltöltésére. Ennek algoritmusa rugalmasan állítható a paraméter törzsbeli vezérlő adatokkal. A javaslat a visszarögzítés során még módosítható. Lehetőség van a direkt utántöltő program segítségével a tárolóhelyek feltöltésére napközben is. A tárolóhelyek feltöltöttségéről egy szemléletes lekérdező program ad részletes felvilágosítást.
  • Különböző raktár technológiák támogatása
Beszerzés

Számla vizsgálat - Likvidáció

Kiemelt funkciók
  • A szállítói számlák rögzítése, párosítása és a költségek szétosztása mellett pontos képet kapunk minden bizonylat állapotáról és tartalmáról.
  • Szállítói ÁFA kimutatás és árrés számítás tartozik még a modulhoz.
  • Likvidáltalan bevételek listázása.
Értékesítés

Rendelésfelvétel - Vevői rendszerkapcsolatok

Kiemelt funkciók
  • Internetes kapcsolat építhető ki a vevők informatikai rendszereivel (patikai rendszerkapcsolat). A rendeléseket interneten keresztül fogadja a rendszer – a visszaigazolást és az elektronikus számlát elküldi a vevőnek. A visszaigazolás a rendelés feladásával szinte azonos időben elkészül és visszautazik.
  • Internetes rendszer egy központi telephelyen történő üzemeltetése és rendelésfogadása esetén lehetőség van az áru más földrajzi helyen elhelyezkedő telephelyen történő kiszállítására.
  • Telefonon keresztüli rendelésfogadás – számítógéppel segített ütemezés, hívás. A diszpécseri munka segítése hiánycikkek esetén helyettesítő cikkek felajánlásával.
  • A rendszer – foglalt diszpécser esetén – támogatja a telefonközpontoshoz érkező hívások rendszerbe vitelét.
  • A vevőrendelések felvételekor látható a rendelés értéke, továbbá figyelmeztetés akkor, ha a vevő akciós cikkekből kevesebbet rendelne, mint amennyi után a kedvezmény jár. Lehetséges akciós formanyomtatványok használata a rendelés felvétel gyorsítására.
Értékesítés

Rendelés feldolgozás - Komissiózás

Kiemelt funkciók
  • Papírmentes (RF stb.) és kiszedési bizonylat alapján történő komissiózás.
  • Különböző komissiózó technikák támogatása (automata, pick by light, RF eszközök, kézi kiszedés stb.)
  • A kiszedési bizonylatok készítése, nyomtatása, visszarögzítése raktárakra szétbontható ill. egy-egy fázis összevontan is kezelhető.
  • A kiszedési bizonylatok készítése, nyomtatása raktáron belül is szétszedhető (gyűjtődobozos kiszedés támogatása).
  • A kiszedési bizonylatok visszarögzítése kiszedési egységenként támogatott.
  • A bizonylaton szerepel a bizonylat készítésének időpontja, a “mikorra jönnek érte” időpont, a túra szerinti beosztás és a túra indulás ideje.
  • A kiszedő kódjának rögzítésével lehetőség nyílik a kiszedők teljesítmény-statisztikájának elkészítésére.
  • A kiszedést raktáron belül – méret adatok ismeretében – automatikusan kiszállító dobozokra bonthatja.
  • A kiszállítás cikkelem és/vagy göngyöleg szintű kezelése (szedők, gépkocsivezetők, patikai áruátvétel).
  • Szállítólevél készítés, műbizonylat küldés azoknak a vevőknek, akik erre igényt tartanak papíralapú, illetve e-mail formában.
  • A rendszer lehetőséget nyújt a kiszedés súly szerinti revidiálására
  • Stratégiai raktárak kezelése
  • Több telephely esetén az átfoglalások támogatása
Értékesítés

Kiszállítás - Expediálás

Kiemelt funkciók
  • Az expediálás során a rendeléshez tartozó csomagokat gyűjtik össze oly módon, hogy a raktárakból kiadott göngyölegek egyedi azonosítót kapnak, és a kiszállítás előtt vonalkód olvasással ellenőrizzük, hogy mit vittek ki a raktárból.
  • A göngyölegekről egyedi nyilvántartást vezetünk: az egyes rendelésekhez tartozó göngyölegek adatai kerülnek rögzítésre.
  • Egy rendelés akkor kerülhet kiszállításra, ha a hozzá tartozó minden göngyöleget expediáltak.
  • Göngyölegösszesítő lista akkor készül, ha a visszarögzítéssel elkészültek és az expediálás is kész.
  • Lehetőség van RF eszközökkel a különböző területeken szedett áru egyszerű egybecsomagolására.
Értékesítés

Számlázás

Kiemelt funkciók
  • Számla tartalmú szállítólevél készítése
  • Számla készítése, túránkénti számlázás
  • Helyesbítő, javító és sztornó számla készítés
  • Számla-összesítő készítése megadott időintervallumra
  • Export számlák készítése EU-n belüli és kívüli vevőnek – áfa nélküli, kétnyelvű export számla + könyvelési melléklet
  • A NAV adatszolgáltási követelmények teljeskörűen megfelel a program
  • Göngyöleg vevőnkénti nyilvántartása és göngyöleg összesítő
  • A felhasználó több rendelést is összevonhat egy számlára, illetve egy rendelést raktáranként is számlázhat. Ennek alapján lehetőség van arra is, hogy egy vevőnek hetente (havonta vagy tetszőlegesen meghatározott időintervallumra) csak egy összevont számlát küldjenek.
  • Lehetőség van direkt számlarögzítésre.
  • Lehetőség van több féle áron számlázni (termelői-, beszerzői-, nagykereskedelmi).
  • Engedmény adható:
    • Rendelés típusra
    • Vevő / cikkcsoportra
    • Ügyfél típusra, ügyfélre, fizetési módra cikkenként vagy cikkcsoportonként
    • Számlázáskor minden sorra vonatkozóan
    • Áru rabatt
    • Forint rabatt, skontó
  • Az engedmény kiterjeszthető:
    • Naturális rabatt
    • Forgalom függő rabatt
    • Individuális rabatt
Egyéb modulok

A terhelések és jóváírások könyvelése – Pénzügyi feladások

Kiemelt funkciók
  • Egyedi interfészek különböző pénzügyi rendszerekhez.
  • A nap végén a telephelyekről átvett és a központban keletkezett vevői-, szállítói számlákat és egyéb bizonylatokat a logisztikai rendszer átadja az adott pénzügyi-könyvelési rendszernek.
  • Mivel a rendszer a likvidációs modul segítségével ismeri a pontos beszerzési árat, a számlázás modul segítségével a pontos eladási árat, ezért minden esetben valódi árréssel számol.
Egyéb modulok

Leltár

Kiemelt funkciók
  • A teljes leltár menete egy vezérlő képernyővel áttekinthető, bármikor felfüggeszthető, minden leltárív állapota és tartalma megtekinthető. Ugyanezzel a programmal a leltár listák megtekinthetők és nyomtathatók.
  • A rendszer támogatja a raktáronkénti ill. azon belüli szekciónkénti leltárt.
  • Lehetőség van ún. folyamatos leltárra, ami bizonyos – véletlenszerűen kiválasztott – termékek napi ellenőrzését, a különbségek számviteli és mennyiségi kezelését jelenti.
Egyéb modulok

Rendszer-kapcsolatok

Kiemelt funkciók
  • A PharmaLog fejlesztése során kezdettől fogva legfőbb törekvésünk arra irányult, hogy a rendszer a raktárlogisztikai funkciókat minél teljesebb, minél részletesebb módon lefedje, így az időben folyamatosan változó, és ügyfelenként (raktáranként) lényegesen eltérő informatikai környezethez, más IT rendszerekhez különböző mélységű interfészekkel kapcsolódunk.

    A kapcsolódási felület számos területre kiterjed – a teljesség igénye nélkül megemlítünk néhány olyan területet, amelyhez PharmaLog-interfészt fejlesztettünk:

    • Gyógyszertári rendszerek
    • Vállalati ERP rendszerek, szinte ügyfelenként eltérő tartalommal (SAP, Oracle Application, Sun System, CODA, Scala, KulcsSoft stb.)
    • Pályavezérlés (Peem, Knapp)
    • Automata kiszedés (Peem, Knapp)
    • RF kiszedés, betárolás
    • FMD és MedTracS
    • Göngyöleg követés
    • NAV online
    • Optimalizáló rendszerek
    • Fuvar szervező szoftverek
    • Adattárház, BI rendszerek
Egyéb modulok

Backoffice

Kiemelt funkciók
  • Törzskarbantartás
    • A törzsállományok (ügyfél törzs, cikktörzs, banktörzs, kódszótár stb.) karbantartása központosított.
  • Árváltozás kezelés
    • Az árváltozás kezelésére vonatkozó rendszermodul programjaival az életbelépése előtt rögzíthetők (karbantarthatók) a cikkek árváltozásai, azokról listák készíthetők. Lehetőség van a hagyományos rögzítésre és a degresszív árrés figyelésével történő adatbevitelre is.
    • A rendszer mind előre, mind visszamenőleg minden árat tárol, és minden esetben, amikor a teljesítés dátuma nem a “mai nap” (előszámla, sztornó, visszáru stb.), akkor a bizonylaton szereplő cikkek készletértékét a program átértékeli, a különbözetről feladást készít a főkönyv felé.
  • Napi zárás, Havi zárás
    • Ezen rendszermodul a forgalmi adatok, ügyfél szerinti adatok, beszerzés nyilvántartás, statisztikai adatok halmozását, valamint a nap/hónap során rögzített adatok teljes feldolgozását és a napi/havi állományok következő napra/hónapra történő felkészítését végzi el.
    • A napi zárásban készülnek el a napi statisztikák, a hiánycikkek elemzése, a cikkek forgalmi kimutatása és a pénzügyi rendszer felé történő adatátadás. A havi zárás után a havi forgalmi adatokról, készletről, vevőnként és cikkszintű bontásban készülnek listák és .csv-k.
    • A napi zárás futtatása nem kötelező (pl. 3 műszak), de gyorsabb működést eredményez.
Egyéb modulok

Riportálás

Kiemelt funkciók
  • A nagykereskedelemben használatos kimutatások, listák
  • Vezetői információk, statisztikák
  • Felhasználói igény szerint bővíthető
Vélemények

Ügyfeleink mondják