Logisztika felsőfokon
Speciális áru kezelésére speciális szoftvert
A gyógyszer az egyik legnagyobb értéksűrűségű, nagy volumenben forgalmazott termék, és évtizedek óta vezetője a logisztika fejlődésének.
A gyógyszer forgalmazásához a legmagasabb fokú minőségbiztosítás és nyomonkövetés szükséges, a legújabb technológiák is először itt jelennek meg.
Az OGYÉI által jóváhagyott PharmaLog rendszert gyógyszerek, – mint speciális árucikkek – forgalmazására terveztük.
A folyamatos innovációnak köszönhetően a szoftver kiválóan alkalmas a speciális nagykereskedelmi raktárak működéséhez szükséges, különböző technológiák optimális vezérlésére.
Előnyök
Miért válassza a PharmaLog-ot?
Egyszerű raktáraktól a bonyolult, technologizált raktárakig
Bizonyított
Megbízható és stabil
Dedikált ügyfélmenedzsert biztosítunk
Iparágspecifikus, OGYÉI által elfogadott
Időt és költséget takarít meg
Funkciógazdag és hatékony
Megfizethető
PharmaLog, mint szolgáltatás
Rendszerünk telepített és bérelt verzióban is elérhető
A PharmaLog moduljai
Beszerzés
Értékesítés
Minőségbiztosítás
MEO szám, műbizonylat kezelés;
OGYÉI megfelelés
Raktározás
Fix és szabad tárhely használat;
Utántöltési algoritmusok
Rendszer-kapcsolatok
Külső pénzügyi-könyvelési, patikai, fuvarszervezési, raktártechnológiai rendszerekhez való interfészek
A PharmaLog moduljai
Beszerzés
Rendelés feladás
BANK
Értékesítés
Számlázás
BANK
Egyéb modulok
Rendszer-kapcsolatok
Modulok
Melyek az ellátási láncot teljeskörűen lefedik
Beszerzés
Rendelés feladás – Beszerzés – Gazdálkodás
- Automatikus, fél automatikus és kézzel vezérelhető beszerzési módszer között választhat a felhasználó.
- A modul fő képernyőjén a gazdálkodói karton formátuma jelenik meg. Az egyes mezők “mögé lehet nézni” – árunként és visszamenőleg akár 5 évre elérhetők az alábbi adatok
- Szállítói visszaigazolások adatai.
- Szállítói rendelések és a kapcsolódó egyéb adatok: havi fogyás, törzskészlet szorzó, készlet, karantén.
- Szállítói viselkedés vizsgálat – statisztika.
- Az árukiszállítások, visszáruk, sztornók adatai: mikor, milyen értékesítési irányba, kinek, mennyit, milyen áron szállítottak.
- Az árubeérkezések adatai: kitől, mikor, mennyi, milyen áron érkezett.
- A rendszer a prognosztizált fogyás, szállítói ütemterv, simított hiánycikk analízis, szezonális paraméterek, szállítói paraméterek, a készlet és a rendelések figyelembevételével automatikus rendelést készít, ami elfogadható vagy felülbírálható. A rendszer kiemelten jelzi, ha egy termék forgalma, viselkedése nem szabályos (pl. akciók, járványok, hátralékok az előző rendelésekből, kevés eddigi forgalmi adat új terméknél, túl nagy kerekítés…), ilyen esetben mindig kézi jóváhagyás szükséges.
- Mivel egy konkrét rendelési tétel kiszámításához kb. 60 adatot használ a rendszer, a kézi felülvizsgálat során lehetőség van ezeket egy gombnyomással, egy képernyőn áttekinteni, ez nagyon meggyorsítja a megfelelő paraméterezést.
- Különböző statisztikák kapcsolódnak ehhez a modulhoz:
- Vevőanalitika: ügyféltípusonként, vevőnként a rendelések, visszáruk számát, ütemét, összetételét, értékét mutatja.
- Vevő fedezetszámítás
- Áruanalitika: árujelleg, cikkcsoport- és áru-bontásban jelenik meg az áru minden mozgásának időpontja, mennyisége.
- Tárolóhely statisztika: a mozgások tárolóhely, áru, ügyfél, időpont (percre pontos), mennyiség bontásban jelennek meg.
- Hiánycikk statisztika
- Ki nem elégített rendelések
- Készlet korosítás
Beszerzés
Beszállítás - Áruátvétel
- Az árubevételezés gyorsítása érdekében a (gyártási számra, lejárati időre) szétszedett csomagok rögtön készletre vehetők, vagy minőségi-, ár- stb. hiba esetén az áru a ‘KARANTÉN’ állományba kerül, ahonnan a ‘Felszabadítás’ programmal helyezhető át a készletre. Mobil terminál használatával a folyamat tovább gyorsítható.
- A termékek bevételezési sorrendje szabadon megválasztható – tehát egy “fontos” áru (hiánycikk, várnak rá) készletre kerülése megelőzheti a többit.
- A beérkezett cikkeket – vezérlő paramétereiktől függően – vagy a komissiós térbe, vagy az előcsomagolóba, vagy a háttérraktárba irányítja a rendszer.
Beszerzés
Minőségbiztosítás
- A rendszermodul feladata a bevételezéskor generált MEO szám és a műbizonylatok, illetve egyéb szöveges (vagy képi) információk egymáshoz rendelése, gazdaságos tárolása, gyors visszakeresése és nyomtatása. A MEO számhoz tartozó műbizonylatokat elektronikusan fogadja a rendszer, vagy ennek hiányában lehetőség van szkennerrel beolvasni. A tárolt adatok képernyőn megjeleníthetők, illetve kinyomtathatók, akár kötegelt módon is (pl. egy számlához tartozó összes műbizonylat).
- A kinyomtatott műbizonylat és kísérő információi egy előre megbeszélt formátumban jelenik meg, vagy elküldhető email formájában is.
- Forgalomból történő kivonás esetén a rendszer tételes kimutatást ad bármely termék forgalmáról sarzs szinten.
- Az alaki hibás sarzs számok előre felvihetők, ilyen esetben bevételezéskor figyelmeztet a rendszer és lehetőség van a FEFO sorrend beelőzésére.
Beszerzés
Raktározás
- Utántöltés – A felhasználó kérésére a rendszer javaslatot ad a tárolóhelyek optimális feltöltésére. Ennek algoritmusa rugalmasan állítható a paraméter törzsbeli vezérlő adatokkal. A javaslat a visszarögzítés során még módosítható. Lehetőség van a direkt utántöltő program segítségével a tárolóhelyek feltöltésére napközben is. A tárolóhelyek feltöltöttségéről egy szemléletes lekérdező program ad részletes felvilágosítást.
- Különböző raktár technológiák támogatása
Értékesítés
Rendelésfelvétel - Vevői rendszerkapcsolatok
- Internetes kapcsolat építhető ki a vevők informatikai rendszereivel (patikai rendszerkapcsolat). A rendeléseket interneten keresztül fogadja a rendszer – a visszaigazolást és az elektronikus számlát elküldi a vevőnek. A visszaigazolás a rendelés feladásával szinte azonos időben elkészül és visszautazik.
- Internetes rendszer egy központi telephelyen történő üzemeltetése és rendelésfogadása esetén lehetőség van az áru más földrajzi helyen elhelyezkedő telephelyen történő kiszállítására.
- Telefonon keresztüli rendelésfogadás – számítógéppel segített ütemezés, hívás. A diszpécseri munka segítése hiánycikkek esetén helyettesítő cikkek felajánlásával.
- A rendszer – foglalt diszpécser esetén – támogatja a telefonközpontoshoz érkező hívások rendszerbe vitelét.
- A vevőrendelések felvételekor látható a rendelés értéke, továbbá figyelmeztetés akkor, ha a vevő akciós cikkekből kevesebbet rendelne, mint amennyi után a kedvezmény jár. Lehetséges akciós formanyomtatványok használata a rendelés felvétel gyorsítására.
Értékesítés
Rendelés feldolgozás - Komissiózás
- Papírmentes (RF stb.) és kiszedési bizonylat alapján történő komissiózás.
- Különböző komissiózó technikák támogatása (automata, pick by light, RF eszközök, kézi kiszedés stb.)
- A kiszedési bizonylatok készítése, nyomtatása, visszarögzítése raktárakra szétbontható ill. egy-egy fázis összevontan is kezelhető.
- A kiszedési bizonylatok készítése, nyomtatása raktáron belül is szétszedhető (gyűjtődobozos kiszedés támogatása).
- A kiszedési bizonylatok visszarögzítése kiszedési egységenként támogatott.
- A bizonylaton szerepel a bizonylat készítésének időpontja, a “mikorra jönnek érte” időpont, a túra szerinti beosztás és a túra indulás ideje.
- A kiszedő kódjának rögzítésével lehetőség nyílik a kiszedők teljesítmény-statisztikájának elkészítésére.
- A kiszedést raktáron belül – méret adatok ismeretében – automatikusan kiszállító dobozokra bonthatja.
- A kiszállítás cikkelem és/vagy göngyöleg szintű kezelése (szedők, gépkocsivezetők, patikai áruátvétel).
- Szállítólevél készítés, műbizonylat küldés azoknak a vevőknek, akik erre igényt tartanak papíralapú, illetve e-mail formában.
- A rendszer lehetőséget nyújt a kiszedés súly szerinti revidiálására
- Stratégiai raktárak kezelése
- Több telephely esetén az átfoglalások támogatása
Értékesítés
Kiszállítás - Expediálás
- Az expediálás során a rendeléshez tartozó csomagokat gyűjtik össze oly módon, hogy a raktárakból kiadott göngyölegek egyedi azonosítót kapnak, és a kiszállítás előtt vonalkód olvasással ellenőrizzük, hogy mit vittek ki a raktárból.
- A göngyölegekről egyedi nyilvántartást vezetünk: az egyes rendelésekhez tartozó göngyölegek adatai kerülnek rögzítésre.
- Egy rendelés akkor kerülhet kiszállításra, ha a hozzá tartozó minden göngyöleget expediáltak.
- Göngyölegösszesítő lista akkor készül, ha a visszarögzítéssel elkészültek és az expediálás is kész.
- Lehetőség van RF eszközökkel a különböző területeken szedett áru egyszerű egybecsomagolására.
Értékesítés
Számlázás
- Számla tartalmú szállítólevél készítése
- Számla készítése, túránkénti számlázás
- Helyesbítő, javító és sztornó számla készítés
- Számla-összesítő készítése megadott időintervallumra
- Export számlák készítése EU-n belüli és kívüli vevőnek – áfa nélküli, kétnyelvű export számla + könyvelési melléklet
- A NAV adatszolgáltási követelmények teljeskörűen megfelel a program
- Göngyöleg vevőnkénti nyilvántartása és göngyöleg összesítő
- A felhasználó több rendelést is összevonhat egy számlára, illetve egy rendelést raktáranként is számlázhat. Ennek alapján lehetőség van arra is, hogy egy vevőnek hetente (havonta vagy tetszőlegesen meghatározott időintervallumra) csak egy összevont számlát küldjenek.
- Lehetőség van direkt számlarögzítésre.
- Lehetőség van több féle áron számlázni (termelői-, beszerzői-, nagykereskedelmi).
- Engedmény adható:
- Rendelés típusra
- Vevő / cikkcsoportra
- Ügyfél típusra, ügyfélre, fizetési módra cikkenként vagy cikkcsoportonként
- Számlázáskor minden sorra vonatkozóan
- Áru rabatt
- Forint rabatt, skontó
- Az engedmény kiterjeszthető:
- Naturális rabatt
- Forgalom függő rabatt
- Individuális rabatt
Egyéb modulok
A terhelések és jóváírások könyvelése – Pénzügyi feladások
- Egyedi interfészek különböző pénzügyi rendszerekhez.
- A nap végén a telephelyekről átvett és a központban keletkezett vevői-, szállítói számlákat és egyéb bizonylatokat a logisztikai rendszer átadja az adott pénzügyi-könyvelési rendszernek.
- Mivel a rendszer a likvidációs modul segítségével ismeri a pontos beszerzési árat, a számlázás modul segítségével a pontos eladási árat, ezért minden esetben valódi árréssel számol.
Egyéb modulok
Leltár
- A teljes leltár menete egy vezérlő képernyővel áttekinthető, bármikor felfüggeszthető, minden leltárív állapota és tartalma megtekinthető. Ugyanezzel a programmal a leltár listák megtekinthetők és nyomtathatók.
- A rendszer támogatja a raktáronkénti ill. azon belüli szekciónkénti leltárt.
- Lehetőség van ún. folyamatos leltárra, ami bizonyos – véletlenszerűen kiválasztott – termékek napi ellenőrzését, a különbségek számviteli és mennyiségi kezelését jelenti.
Egyéb modulok
Rendszer-kapcsolatok
A PharmaLog fejlesztése során kezdettől fogva legfőbb törekvésünk arra irányult, hogy a rendszer a raktárlogisztikai funkciókat minél teljesebb, minél részletesebb módon lefedje, így az időben folyamatosan változó, és ügyfelenként (raktáranként) lényegesen eltérő informatikai környezethez, más IT rendszerekhez különböző mélységű interfészekkel kapcsolódunk.
A kapcsolódási felület számos területre kiterjed – a teljesség igénye nélkül megemlítünk néhány olyan területet, amelyhez PharmaLog-interfészt fejlesztettünk:
- Gyógyszertári rendszerek
- Vállalati ERP rendszerek, szinte ügyfelenként eltérő tartalommal (SAP, Oracle Application, Sun System, CODA, Scala, KulcsSoft stb.)
- Pályavezérlés (Peem, Knapp)
- Automata kiszedés (Peem, Knapp)
- RF kiszedés, betárolás
- FMD és MedTracS
- Göngyöleg követés
- NAV online
- Optimalizáló rendszerek
- Fuvar szervező szoftverek
- Adattárház, BI rendszerek
Egyéb modulok
Backoffice
- Törzskarbantartás
- A törzsállományok (ügyfél törzs, cikktörzs, banktörzs, kódszótár stb.) karbantartása központosított.
- Árváltozás kezelés
- Az árváltozás kezelésére vonatkozó rendszermodul programjaival az életbelépése előtt rögzíthetők (karbantarthatók) a cikkek árváltozásai, azokról listák készíthetők. Lehetőség van a hagyományos rögzítésre és a degresszív árrés figyelésével történő adatbevitelre is.
- A rendszer mind előre, mind visszamenőleg minden árat tárol, és minden esetben, amikor a teljesítés dátuma nem a “mai nap” (előszámla, sztornó, visszáru stb.), akkor a bizonylaton szereplő cikkek készletértékét a program átértékeli, a különbözetről feladást készít a főkönyv felé.
- Napi zárás, Havi zárás
- Ezen rendszermodul a forgalmi adatok, ügyfél szerinti adatok, beszerzés nyilvántartás, statisztikai adatok halmozását, valamint a nap/hónap során rögzített adatok teljes feldolgozását és a napi/havi állományok következő napra/hónapra történő felkészítését végzi el.
- A napi zárásban készülnek el a napi statisztikák, a hiánycikkek elemzése, a cikkek forgalmi kimutatása és a pénzügyi rendszer felé történő adatátadás. A havi zárás után a havi forgalmi adatokról, készletről, vevőnként és cikkszintű bontásban készülnek listák és .csv-k.
- A napi zárás futtatása nem kötelező (pl. 3 műszak), de gyorsabb működést eredményez.